top of page
  • תמונת הסופר/תדיתה גולן הדרי מיילדת ומטפלת רגשית

איך לחזק את החוסן הנפשי בזמן מלחמה, בהריון וסביב הלידה? דיתה גולן הדרי מתארחת בפודקאסט "ירח מלא"

כמיילדת וכמטפלת רגשית התארחתי בפודקאסט "ירח מלא" - נשים, בריאות וכול מה שמסביב. דיברנו על חוסן נפשי נשי ואימהות בזמן מלחמה. שוחחנו על החשיבות של חיזוק החוסן הרגשי בעורף, על גיוס מקורות התמיכה, על ההתמודדות עם השחיקה ועל שמירת הכוחות לאורך זמן.

שיחה מרתקת שתוכל לתת לך כלים, ולחזק אותך בתקופה המאתגרת שבה אנחנו נמצאים. מוזמנת לגלות תובנות מיוחדות לנשים בהריון וסביב הלידה.



מי השתתפו בפודקאסט?

התארחתי יחד עם מיכל (מיקי) אלוני, עובדת סוציאלית ותרפיסטית באומנות, בפודקאסט 'ירח מלא' - נשים, בריאות וכל מה שמסביב, של ד״ר עינב בכר ויעל זילברמן רומנו.


על מה דיברנו בפודקאסט?

ההתמודדות של נשים במעגל החיים

נשים רווקות וגם בזוגיות, אימהות וגם נשים בגיל השלישי. דיברנו על נשים במצבים מיוחדים כמו: נשות קבע או מגויסות למילואים, אימהות במילואים "השקופים" בבית עם הילדים, ונשים שנאלצו להתפנות ולעזוב את ביתן בגלל המלחמה. דיברנו גם על נשים בתקופות רגישות יותר של טיפולי פוריות, הריון, לקראת לידה או לאחריה. כל אחת מאיתנו חווה את התקופה הזו קצת אחרת, בהתאם למקום ולשלב שאנו נמצאות בחיים.


החוסן הנפשי ואיך אפשר להגביר אותו

הגורמים שתורמים לחיזוק החוסן הרגשי הם לדוגמה: שמירה על שגרה של שינה מספקת, תזונה בריאה, פעילות גופנית, עבודה ופעילויות פנאי. שגרה שמתחילה כבר מלקום בבוקר, להתלבש, ולצאת מהבית לפעילות כלשהי.

תמיכה חברתית ותחושת שייכות, הם גורמים נוספים שמגבירים את החוסן. מומלץ להיפגש עם אנשים, נשים ולהקיף את עצמנו במשפחה, בחברות ובחברים שעושים לנו טוב. כדאי גם להוסיף עשייה משמעותית שתתרום לך.


לנרמל ולתת לגיטימציה לתחושות השליליות

רובינו חוות כיום תחושות "לא נעימות" כמו: פחד, מתח, חרדה, בלבול, עצב אשמה ובושה .

בפודקאסט דיברנו על החשיבות לתת לגיטימציה לרגשות האלו, שהם מותאמים למצב הכול כך קיצוני שנקלענו אליו.


ההבדל בין פחד לחרדה

שוחחנו על ההבדל בין פחד לחרדה, ואיך אפשר להפחית ולווסת מעט את רמת המתח והחרדה. דיברנו גם איך נוכל להרגיש קצת יותר שליטה ומוגנות נפשית, גם כשהמציאות סביבנו כל כך כואבת. תרגלנו כלים פרקטיים שיכולים לעזור בהתמודדות היום-יומית.


נשים בהריון וסביב הלידה

התייחסנו לנשים בהריון וסביב הלידה ומהו גורם החוסן המיוחד שלהן? ואיך חיזוק הקשר עם העובר או התינוק מגביר את החוסן נפשי?


האם מותר להנות עכשיו?

אחת השאלות שנשים רבות מעלות בתקופה זו, איך אני יכולה לשמוח ולהנות עכשיו? אז נכון, זה נורא מבלבל אבל, זה לא אומר שאם יש רגעים שמחים, לא כואב. לצד הרגשות הלא נעימים יש מקום גם לתחושות חיוביות יותר של אופטימיות ותקווה וגם להנאות קטנות. זה לא במקום העצב הצער והכאב, אלא יחד, גם וגם.


מתי כדאי לפנות לעזרה מקצועית?

כפי שציינו הפחד, החרדה ומצב הרוח הירוד מתאימים לתקופת המלחמה. יחד עם זאת, חשוב להיות ערניות ולראות מתי הקושי והמצוקה עולים, לקבל עזרה נפשית ולפנות לטיפול רגשי.




אני זמינה עבורך גם כאן 052-4266969

יש לך שאלות והתלבטויות על הלידה המתקרבת?

נעים מאד, שמי דיתה גולן הדרי ואני אחות ומיילדת מוסמכת, יועצת הנקה ופסיכותרפיסטית CBT.

מזה 30 שנה אני עוסקת באהבה גדולה בליווי נשים בהריון, במהלך ולאחר הלידה.

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page